pondělí 10. října 2011

spolubydlící

Minulý týden jsem při mytí oken narazila na spolubydlícího.

 Rozhodně není náš jediný, ale tenhle stál za vyfocení. Krabičku sirek pro porovnání velikosti jsem po ruce neměla, ale byl to opravdu kus! Dost nelibě nesl, že jsem mu musela zrušit pavučinu, ale jinak jsem byla velmi opatrná. Nicméně jsem si uvědomila, jak málo o pavoucích vím. Odhadla jsem, že jde o křižáka :) a googlila.  Ten náš byl (teď už po něm zbyl jen ten neumytý roh) tedy Araneus diadematus , s největší pravděpodobností podle rozměrů samička. Zda, kde a jak přezimovávají jsem se nedozvěděla. Źijí snad rok, maximálně dva. Tak kdo ví? Třeba se na jaře zase potkáme :))

1 komentář:

  1. prezimuju vo vasom okne, teda do minulej sezony :-))) Ja ich nemusim, jedine plus, ze prinasaju stastie, nie???

    OdpovědětVymazat