pondělí 29. září 2014

Red Velvet Cake

Přes Crusty Corner (odkud mám Carrot Cake, trhací buchtu a naprosto dokonalé škvarkové placičky) jsem se minulý týden proklikala ke Kaye a jejímu S vášní pro jídlo. Tam mně zaujalo pár jídel - tedy zaujalo mně jich hodně, ale jen na pár si troufám ;)
První přišel na řadu dort. Zase jsem  měla problém s mírami - je hrnek cup? Jak naměřím cup či hrnek tuhého másla? Pořád jsem totiž přesvědčená, že na tom dost záleží - hlavně, když je něco v receptu v hrnkách a něco v gramech...Jak může stejnou věc vytvořit přidám-li například k 50g másla buď dva hrnky - dejme tomu 200ml nebo dva 250ml cukru ? Hrnky, gramy a k tomu něco tak vágního jako pyré ze tří menších řep. Osobně si myslím, že to je zrovna dost důležité ;(  Zkušená kuchařka pozná třeba konzistenci, ale já ne. Tak na to aspoň můžu svádět , že je něco hutnější než by mělo nebo , že třeba dort nahoře praskne :) A taky se můžu uklidňovat tím, že třeba jednou.... budu taky zkušená ;)
 Řepu jsem nakonec po delším googlení pekla celou v alobalu, ale rozhodně ne hodinu, ale nejméně dvě ;)







 
Dílo jsem bez ochutnání vezla k MDP na malou rodinnou sešlost. Nejdřív jsem  o původu červeného zbarvení mlžila a dort chutnal skoro všem. Po odhalení děti odložily lžičky, ale už jsem zvyklá :))

Po kalorické svačince jsme se vydali zkontrolovat úrodu a prohnat draka. V tom byla Suri nejlepší ;)



7 komentářů:

  1. Já bych to ohodnotila jako příliš složité a vůbec bych se do toho nepouštěla. Smekám před Tebou. A kromě toho řepu miluju.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Fakt? Já ji mám spojenou se šunkofleky ve školní jídelně, :)
      v tom dortu to má naštěstí jinou chuť :)

      Vymazat
  2. Tedy to musela být ale dobrota :o) a ty dýně ajajaj závidím mě je sežrali na jaře jak tyto tak hokaido slimouši :o( Martina

    OdpovědětVymazat
  3. Já se letos poprvé pokusila o dýně a nic - přesně jako u tebe - slimáci. Mámě to roste tak moc, že slimáci asi nestíhají :)

    OdpovědětVymazat
  4. Dortík vypadá fakt dobře:-) A úroda je na jedničku!

    OdpovědětVymazat
  5. myslela som, ze sa to prifarbuje nejakymi farbami, toto vyzera super, fakt to nie je citit?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. běžně ano - barvivem, ale tohle je "přírodní" ;) varianta . Je cítit, že tam něco je, ale jako červená řepa ze sklenice :)

      Vymazat