sobota 16. května 2015

Zasnění ;)

Když jsem kdysi hodně dávno viděla díl seriálu Hříšní lidé města pražského, byla jsem úplně fascinována konceptem slunečních lázní.V podstatě mně ani moc nezajímal vrah;) Přikládám to mé teplomilnosti, že mi něco takového tak utkvělo v paměti. Teplem ze slunce se tam léčily  nervové a plicní choroby a taky revmatismus, ischias a chudokrevnost. Asi před rokem jsem objekt zahlédla na mapě jedné hry, ale teprve letos jsem se dostala k průzkumu. Tenisové kurty LP jsou totiž tak blízko, že nešlo odolat. Budova nyní slouží zdravotnickému zařízení pro léčbu neplodnosti, takže nechátrá, nicméně prosklená kopule vypadá nevyužitě. Škoda, že sluníčko už není považováno za tak léčivé jako kdysi ... Úplně se tam se svojí artrózou (či  nervovou labilitou ) vidím ... kolem prvorepublikoví elegáni a ladné dámy, po proceduře a procházce okolní přírodou kafičko se sachrdortem a nenápadně upušťěný kapesníček.... Otázka je , jestli bych tam byla jako klient nebo uklízečka :))
Tak jen rychlá fotka za šmíráka za plotem a šup do reality.


 Věrná přítelkyně samozřejmě nechyběla ;)


A projekt je stále ve fázi zvažování - hlavně, aby léto bylo teplé :))




6 komentářů:

  1. Slnecne kupele je poeticke slovne spojenie :-) V skole sme citali poviedku Janka Jesenskeho Slnecny kupel, na fobiu tam dr. svojmu kamaratovi predpisal slnenie, cvicenie a plavanie :-) Takych prirodnych sanatorii by sa aj u nas naslo par :-)

    OdpovědětVymazat
  2. :o)))))) děkuju za příjemné počteníčko :o)
    Měj se moc hezky...
    Martina

    OdpovědětVymazat
  3. Lázně! Pohádka! Jela bych hned!

    OdpovědětVymazat
  4. A víš, že jako malá holka jsem na Sluneční lázně chodila? Bylo to místo nedělních vycházek celých rodin v našem městě, pod vrchem a sloužily na velké zahradní ploše k odpočinku, ne přímo k pasivnímu opalování pod kupolí.

    OdpovědětVymazat