úterý 2. října 2012

Zbraně atakdále

  Někdy v průběhu léta jsem zaznamenala nové téma MLT - ono se nedalo nevšimnout, protože nejhlučnější hádky se odehrávají v autě - a to zbraně. Jedna z nejbouřlivějších diskuzí proběhla na téma, jak daleko dostřelí bazuka. Samozřejmě nechybělo ...a mamííí, kdo má pravdu?... Upřímně - netušila jsem a dodnes přesně nevím. Podobně jsem na tom i u otázek typu  - kolik nábojů má kulomet.
  Rozhodla jsem se chlapečky v tomto oboru trochu vzdělat resp. vzdělání zprostředkovat .První počin byla návštěva Vojenského muzea minulý víkend. Pro mne zabodovalo už tím, že vstupné je zdarma ;) Strávit by se tam dalo spousta času a taky jsme to náležitě využili :) Ani jsem nemusela moc nutit MDH k účasti ;) Jedinou nevýhodou byli poměrně přísní kustodi.
 Tuto sobotu byl dětský den v detašovaném pracovišti muzea v Lešanech. Neskutečné! Velký areál plný vojenské techniky. Děti plnily úkoly jako střelba z paintballové zbraně, ze vzduchovky, hod granátem (lehko jsem zavzpomínala na hodiny TV a branné výchovy) atd. Zlatým hřebem soutěže , z pohledu MDH, byla rozborka a sborka samopalu vzor 58 - to pro změnu na svá zelená léta vzpomínal on :)) Výhrou byla jízda v ótépéčku po tankodromu. V rámci programu kluci měli v rukou snad všechny dostupné zbraně, prolezli kdejaký tank a dokonce seděli za volantem panduru. Prošli jsme další expozice z první a druhé světové války i hangár se simulovanou bitvou u Ostavy - prošli jsme zákopem pod tankem za zvuku střelby a výbuchů. Určitě jsem ve výčtu zážitků na spoustu zapoměla. Nadšení nebralo konce! Šest hodin Family Fun! :) A zase zadarmo! Armáda se má, ale náborovému stánku jsme se obloukem vyhnuli :)
 Další na řadě bude Muzem policie :)





Žádné komentáře:

Okomentovat