neděle 9. března 2014

Škvarkové placky

Je pár pár jídel , které mám od malinka spojená s babičkou a moc bych je chtěla umět jako ona. Jidáše, vdolky, patenty, řepánky, vánočka (tam už jsem , myslím , cíle dosáhla) a škvarkové placky. Recepty nezůstaly. Babička totiž jako správná holka z vesnice právě tahle jídla dělala tak rutinně, že od oka ;)
 Nedávno mi u Vandy padlo oko na placky. Tak jsem vyzkoušela. Nejdřív bylo potřeba vyškvařit škvarky. S tím problém nemám. Sice to trvá dlouho, ale není to nijak náročné. Těsto je celkem jednoduché. Mouka, sůl, žloutek (bílek zůstává na potření), trochu vína a kvásek. Vykynutí i překládání jsem myslím celkem zvládla.


 Prvních dvanáct jsem vykrájela, poslední dvě jen tak uplácala. Nakrojit, potřít, osolit. Znovu nakynout a upéct.


Jsou moc dobré, ale asi to nejsou ty úplně pravé... Nějak se mi vybavuje , že babička přidávala brambory. Hlavně proto, že děda se pokaždé hlasitě a s významný pohledem přidával k rádiu, když hráli ".. bramborové placky se škvarkama, takové, co pekla moje máma...." :))


oprava:  zapoměla jsem napsat tu nejdůležitější "přísadu" do těsta - nasekané škvarky (na 300g mouky 150g škvarků) :))

4 komentáře: