středa 5. června 2013

Procházka

 Učitel dějepisu a zároveň třídní MDMD pořádá čas od času naučnou vycházku. Už tu minulou po Vyšehradě jsem chtěla absolvovat, ale nějak to nevyšlo. Pravděpodobně bylo něco pro rodinu důležitějšího ;) Když přišla pozvánka s tématem Rudolf II, hned jsem termín napsala do kalendáře jako prioritu. Docela jsem se  těšila. Ne že bych byla nějaký znalec dějin. Popravdě letopočet se mi vybaví naprosto spolehlivě jen jeden a ten se Rudolfa netýká ;) Mám ale pocit, že je to celkem zajímavá postava. V sobotu ráno lilo, lilo i dopoledne, i v poledne. Sraz byl ve dvě u Letohrádku královny Anny. Chvilku jsme s MDMD váhaly, ale nakonec vzaly deštníky a teplé oblečení a vyrazily. V tramvaji jsme rychle googlily aspoň století ... Pan učitel to pojal velmi seriozně a byl, i jeho kolegyně - odbornice přes výtvarno, velmi dobře připraven. To, co sděloval bylo přesně to, co jsem schopná poslouchat a pojmout. Žádná nudná čísla a monotonní přednášení. Od letohrádku jsme přes zahrady a Míčovnu dorazili na  hrad. Pak po stopách Tycho de Brahe na Nový Svět. Kolem kapucínského kláštera a Lorety na Malou Stranu. Tam, v chodbě jednoho domu, byl dalším členem sboru podáván čaj a učitel chemie prováděl pokusy přesně v duchu Rudolfových alchymistů. Doma mu prý vyšly všechny :)). Pak šup na tramvaj a domů (tedy ještě metro a auto). Přesto, že celou dobu vydatně pršelo a teplo taky vypadá jinak, to bylo velmi příjemně strávené odpoledne.



Marně vzpomínám, kdy jsem naposledy provedla něco tak šíleného jako strávit dobrovolně tři hodiny venku v dešti. Asi to bylo poprvé ;)
Už se těším na další díl ;)

3 komentáře: