pátek 16. května 2014

Muškáty

Včera jsem se konečně dokopala k návštěvě "hobby" obchodu. Rostlinky mně sice moc nenadchly - byly buď drahé nebo malé, ale nakonec jsem nakoupila. Dvacet jedna rostlinek,  pytel zeminy a dva truhlíky. Z loňska totiž zbyl ze tří jen jeden. Ve dvou záhadně vznikly díry. Bohužel až doma jsem zjistila, že ten starý je delší. No nic. Ten větší půjde na okno chodby a ty dva menší zůstanou na oknech dole.
Původně jsem chtěla sázení odložit na teplejší den, ale nakonec jsem se do toho pustila hned. Velké rozhodování bylo, jestli mám pracovat na sluníčku a větru nebo za větrem v garáži :)) To jsou problémy!
před

a po
 
Květy jsem vylámala, aby se rostlinky zatím nevysilovaly. Dělala jsem to tak kdysi u převislých, které jsem sázela úplně malé z takových těch multipacků a pak kvetly přímo ukázkově.


A když už jsem měla rukavice na rukou zasadila jsem nové rudbékie - další naprosto nesourodý přírůstek do čehosi jako záhon. Chtělo by to celé přebudovat, ale mě je líto těch různých rostlinek, tak vytvářím spolu s přírodou (jak se to tak neřízeně semení) chaos :))


Taky dvě lupiny. Tak dlouho jsem řešila, kterou kam, až jsem zapoměla, která je která a tak se uvidí ;)


 Pro jistotu jsem je obsypala dokola kolem proti slimákům, tak to snad ustojí.
Šílenka pořád kvete. Dřevitá pivoňka v pozadí začala později a už to má za sebou.


Kontryhelu se dost daří


Místy už skoro kvete


No a na fuchsii do závěsného květináče jsem zase zapoměla.


 Rukavice jsem už kvůli focení sundala, tak má smůlu :)
Doufám, že příroda moji láskyplnou péči přežije.

8 komentářů:

  1. Muskatiky budu krasne, ja som kupila len jeden velky zvysok som mnozila z dvoch prezimovanych, neviem, kolko sa ich chyti :-)))) Vylamovat kvety sa odporuca az do konca maja

    OdpovědětVymazat
  2. to množení máš přes zimu na balkoně?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na spolocnom schodisku v panelaku :-)))) celkom pekne preziju, ani nekvitnu, su v takom spavom mode :-)

      Vymazat
    2. i paneláky mají něco do sebe ;)

      Vymazat
  3. Samo určitě ne. Vážně jsi moc šikovná. Zírám.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. vzpomínáš na Páju - byla asi v tom věku s námi na Karlově mostě :))

      Vymazat