neděle 19. listopadu 2017

Karlštejnský jablečný koláč

Další super volba 😉
Jediný problém byl, že v receptu nebyly rozměry pečící nádoby. Tak jsem holt musela slídit dál a našla video s Pavlem Vítkem ! 😀, který ho v tv připravoval na klasický plech z dvojnásobné dávky než je udáváno v tom mnou vybraném návodu. Zvolila jsem tedy dortovou formu s průměrem čtyřiadvacet centimetrů.


Dál už šlo všechno jako po másle - to jsem tedy btw navrch strouhala na hrubém struhadle 😉
Zezlátnutí jsem po udaném čase musela způsobit rychlým horním zapečením.


No a pak jsem ho snad víc než půlku prostě zdlábla 🤗


250g polohrubé mouky
120g cukru
vanilkový cukr
smíchat a cca třetinu nasypat na dno formy
na to
500g nastrouhaných jablek smíchaných s dvěma lžičkama skořice
na to
zbytek sypké směsi
a nakonec
125g nastrouhaného másla

A šup na 45 minut do trouby vyhřaté na 150 stupňů 😉

(od radunka1062)

4 komentáře:

  1. Tieto sypane kolace su super lahke, ale musia sa jest vidlickou :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Len som myslela, ze su povodom zo Svedska, nie z Karlstejnu

      Vymazat
  2. Já to taky znám jako Švédský koláč. Ráda jsem ho dělala - jednoduchý a výborný. Jen se letos neurodilo žádné jablko.

    OdpovědětVymazat
  3. Jee, tak to já Švédsko netuším :)))

    OdpovědětVymazat