sobota 12. března 2011

zajímavé je,

jak se postupně vytříbily chutě MLTs. Od věku půlročních mimin až do nějakých čtyř let jedli prakticky všechno. Za poslední rok se velmi strikně vyprofilovali. Jsou i bratrova jídla, která je druhý ochotný sníst, ale něco dotáhli dál.  Nejen k hladovění v případě neoblíbeného jídla, ale LP  dokonce jednou  přestřihl telefonní šnůru, protože jsem zrovna nevařila rizoto. Zkrátka jeden má rád svíčkovou , druhý řízky, jeden rizoto, druhý palačinky,  jeden nanuky ovocné, druhý smetanové, jeden preferuje rajčata, druhý okurky, jeden štrůdl, druhý makové koláče... už dlouho přemýšlím, kde zjistit, jak na ně, až mi v příloze pondělních novin padl do oka  na pohled celkem snadný návod. Takže krok za krokem ;)
suroviny + prověřená maková nápň z krabičky

kvásek

po zamíchání

před vykynutím

po vykynutí

před upečením

po upečení - giganti ;)

po upečení - pokus o menší

finále

Tak jako všechno, co dělám, mají k dokonalosti daleko, ale chuťově jsou mňam! LP se moooc potěšil a to mi jako hodnocení stačí ;)

2 komentáře:

  1. Tie su paradne, fakt to podla tvojho navodu nevyzera vobec zlozito, moj problem s kysnutym je to cakanie, to ja nedokazem :-))))

    Inak som ti chcela napisat ako na to cappuccino, urobim dve preska do vacsich salok, na 2 cappuccina dam cca 1-2dl, mlieko dam do takeho mliecnika s ruckou, pustim paru, na napenenie treba drzat tu trysku cca 0,5cm pod hladinkou. Ked sa objem zdvoj-trojnasobi, teda mame dost, tak ponorim trysku hlbsie a mliecko ohrejem, aby bolo horuce (takto si robime aj kakavko), nadobku si chytim za dno a ohrievam pokym ma tak pali, ze nevydrzim, to je dost horuce, hotovo, nalejem na kavicky.

    OdpovědětVymazat
  2. dík. dělalo mi problém množství mléka - tak zkusím podle tvého návodu ;) - bud jsem mela málo nebo moc a při přelévání mi pěna zůstala v nádobce a do kafe jsem nalila jen mléko ;(

    nejsi sama - já jsem málem zapomela, že mám kynout těsto. neco mi jakoby vrtalo hlavou, že pro neco meřím čas a pak mi to sepnulo!

    OdpovědětVymazat